Vytisknout tuto stránku

Podvozek

Žebřinový rám














































Rovný žebřinový rám s plnou délkou tvoří robustní páteř nového vozu Mitsubishi Fuso Canter. Modely Canter s novým prodlouženým rozvorem 4470 mm mají rovněž širší rám, který zlepšuje odpor proti zkroucení a manipulační stabilitu.

Díky výšce 226 mm, šířce 70 mm a tloušťce 6 mm je rám Cantera – obzvláště u největší verze – 7,5 t GVW – schopen montáže rozměrných a těžkých nástaveb všech typů. Robustní konstrukce modelů Canter umožňuje Mitsubishi Fuso poskytovat plnou tříletou záruku (nebo záruku na 100 000 km).

Zcela nový vývojový prvek představuje kabina Canteru, která nabízí vyšší bezpečnost díky systému „Fuso RISE“ (viz výše).

Systém Fuso-RISE nabízí nyní vyšší prostor pro přežití posádky v případě kolize. Strategicky umístěné výztuhy a komponenty absorbující energii a doplňují tuhou konstrukci kabiny tak, že se kabina výrazně méně deformuje. Do tohoto systému patří používání oceli s vysokou pevností v tahu na přední část rámu a uzavření jeho profilů.

Moderní technologie

  • Dveře s paralelním překříženým rámem
  • Zesílený podlahový rám
  • Zesílený rám podvozku
  • Uzavřený průřez rámu podvozku
  • Konstrukce podstavce palubní desky s absorpcí nárazů

Pohodlné řízení díky novému přednímu zavěšení


Robustní konstrukce modelů Canter je založená na silné konstrukci s tuhou přední a zadní nápravou.

Přední náprava je vybavena novými parabolickými pružinami, které jsou asi o 300 mm delší než u předchozího typu a jsou uchycené na kyvném závěsu pera. Výsledkem je výrazné zlepšení jízdních vlastností a manipulační stability ve srovnání s předchozími modely.

Na zadní nápravě se používají robustní trapézové pružiny.



 

3,5 až 6,5- tunové modely Canter používají 16-palcová kola, 7,7-tunové modely používají kola 17,5 palců. U 7,5-tunového modelu se přípustné zatížení přední nápravy zvýšilo z 2,9 na 3,1 tun. Všechny modely Canter jsou vybaveny stabilizátory pro snížení naklápění vozidla.

Mitsubishi Fuso Canter není jen robustní, ale je rovněž velice snadno ovladatelný. To vychází jednak z jeho kompaktní konstrukce a dále z jeho úžasně malého poloměru otáčení, který činí 10,6 až 17,0 m (od stěny obrysového) podle rozvoru.


Previous page: Bezpečnost v kabině
Next page: Hnací ústrojí